امتیاز منتقدان سایت سینماتریبون بر فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر
موقعیت مهدی؛ بهترین فیلم منتقدان

فیلم موقعیت مهدی اولین فیلم هادی حجازی‌فر با 58 امتیاز به عنوان بهترین فیلم از نگاه منتقدان سایت سینماتریبون انتخاب شد. موقعیت مهدی همچنین از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم این دوره برگزیده شد. این فیلم در کنار جوایزی که از داوران دریافت کرد، سیمرغ بهترین فیلم اول را هم از آن خود کرد. 

موقعیت مهدی درباره زندگی سردار مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورای تبریز در دوران دفاع مقدس است. روایت این فیلم از ازدواج تا شهادت سردار باکری را روایت می‌کند. 

ملاقات خصوصی اولین فیلم امید شمس نیز به عنوان دومین فیلم منتقدان انتخاب شد. امیر بنان تهیه‌کننده ملاقات خصوصی در اعتراض به حذف سیمرغ تماشاگران از جشنواره فجر فیلمش را از داوری جشنواره بیرون کشید. 

فیلم‌ ماهان ساخته حمید شاه‌حاتمی با کمترین امتیاز به عنوان بدترین فیلم منتقدان انتخاب شد. در حالی که انتظار می‌رفت لایه‌های دروغ فیلم رزمی سینمای ایران به عنوان بدترین فیلم انتخاب شود ماهان این عنوان را به دست آورد.

منتقدان این نظرسنجی احسان آجورلو، محسن بیگ‌اقا، امید پورمحسن، امیر تجویدی، مهرزاد دانش، اشکان راد، شهرزاد شاه‌کرمی، احسان طهماسبی، علیرضا مجمع و محمدرضا نعمتی هستند. 

منتقدان در این نظرسنجی از 100 به فیلم‌های این دوره نمره داده‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد کیفیت فیلم‌های این دوره نسبت به دوره‌های قبل بسیار پایین است. بالاترین میانگین امتیاز که موقعیت مهدی به دست آورد زیر 60 است. نصف فیلم‌های این دوره در محدوده قرمز(زیر 30 امتیاز) قرارد دارد.

1400/11/25 10:54:34