راهنمای سریال 2021:عشق مدرن(فصل 2)
 جسارت بیشتر، خلاقیت کمتر

عشق مدرن(فصل 2)/کارگردان: جان کارنی/بازیگران: کیت هرینگتون، آنا پاکوین، میراندا ریچاردسون/ تهیه‌کننده: تریش هافمن/ پخش از: آمازون پرایم ویدئو/ ژانر: کمدی رمانتیک / تعداد قسمت‌ها: ۸/ امتیاز در آی‌.ام.دی.بی: ۸ از ۱۰، امتیاز در راتن تومیتوز: ۷۵ از ۱۰۰

خلاصه فیلم: در هر قسمت از این مجموعه تلوزیونی به یک داستان عاشقانه متفاوت که برگرفته از ماجراهای واقعی‌ست پرداخته می‌شود.

*

فصل اول سریال عشق مدرن یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۱۹ بود. مجموعه‌ای در سبک آنتولوژی (داستان‌های جداگانه) و برگرفته از زندگی واقعی انسان‌ها که تجربیات رمانتیکشان در ستونی اختصاصی با همین اسم در روزنامه نیویورک‌تایمز چات می‌شد. این سریال توانست با فضاسازی باورپذیر و حضور بازیگران مطرحی مانند ان هاتاوی، اندرو اسکات، دو پاتل و... به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و همین موضوع باعث تمدید شدن مجموعه برای فصل دوم شد. سری جدید بعد از دو سال انتظار سرانجام هفته گذشته منتشر شد تا شگفتی سابق را تکرار کند.

عشق مدرن نگاه تازه‌ای به مفهوم ارتباط دارد؛ تاثیراتش را واکاوی می‌کند و برداشتی واقع‌بینانه از آن ارائه می‌دهد. علاوه بر این که دراماتیزه‌ کردن افراطی را کنار می‌گذارد، تجربیات حقیقی را به قصه‌پریان و پایان‌های خوشِ تحمیلی تبدیل نمی‌کند. از طرف دیگر می‌شود بازتعریف کلیشه‌های رمانتیک را در این فصل تماشا کرد؛ این که هر زوج عاشقی قرار نیست به وصال هم برسند یا در نقطه مقابلش یک رابطه از هم پاشیده می‌تواند تغییر کند، ترمیم شود و شانس نجات یافتن داشته باشد. اما تمام انرژی سریال صرف کلیشه‌زدایی نمی‌شود و با نمایش وجه جدیدی از قدرت ارتباطات،  می‌بینیم که یک رابطه شکل نگرفته و یا کاملا تمام‌شده هم می‌تواند اثر ناخواسته خودش را بگذارد.

یکی از تغییرات جدی این فصل به رعایت تنوع نژادی برمی‌گردد. سیاستی که تقریبا در تمام قسمت‌ها اجرا شده و نشان از اهمیت این موضوع برای سازندگان دارد. هم‌چنین برخلاف فصل قبل، از بازیگرانی ناشناخته و اغلب با چهره‌های معمولی استفاده شده تا فرم سریال با محتوای واقعی آن همراه‌تر باشد. اما این تصمیم آن‌چنان هم موفقیت‌آمیز نبوده چرا که بازی‌های آماتور و غلوشده به ساختار کلی مجموعه ضربه زده‌است. از طرفی فضاسازی و شخصیت‌پردازی این فصل یک‌دست نیست و اپیزودهای نیمه‌دوم وضعیت بهتری دارند. به‌طور کلی فصل دوم عشق مدرن جسارت بیشتر و خلاقیت کمتری دارد. نمره قبولی را می‌گیرد اما شگفتی فصل اول را تکرار نمی‌کند.

 

 

1400/7/23 12:37:17